Копривена супа с просо

Няма да си кривя душата и да крия, че най-любимият ми зеленяш е копривата! И най-любимото ядене преди време ми беше копривената каша на баба с масло, яйца и сирене. И колкото и да беше вкусно, имаше само един проблем-
всеки път беше една и съща. Всеки път!

И когато извадих от фризера един пакет коприва, собственоръчно набрана из китните поли на Витоша, се сетих за бабината каша, но вярна на принципите си- реших да експериментирам.
Вместо каша, имам гъста супа! На сиренето и чесъна намерих аналог, а просото в супата я прави достатъчно хранителна, че да не се налага и хляб да печем!

Ако не ви се намира коприва, то свободно може да използвате спанак, че даже и броколи!

Ето и продуктите:

  • 500г замразена коприва ( една пълна тенджера прясна)
  • 2 глави червен лук
  • 2 червени чушки
  • 1 ч.ч. просо
  • 3 с.л. брашно
  • щипка сол, асефатида, червен пипер
  • зехтин
  • маслини и кълнове за добавка
Предварително сварете просото. Когато е готово го оставете да попие от водата, в която е варено.
Копривата се сварява по следния начин: слага се в тенджера с 3 ч.ч. студена вода, добавят се лукът и чушките нарязани на едри парчета. Вари се на слаб котлон. Когато лукът омекне, супата се маха от котлона и се пасира. Връща се обратно и се застройва: 
Брашното се размива в студена вода и на тънка струйка се изсипва във врящата супа. След 5 минути добавете и просото, щипка сол, червеният пипер и асефатидата. Изключете котлона и оставете така.
Когато супата изстине, щедро добавете зехтин и мога да ви кажа само добър апетит!
И сега за маслините- добавяйки твърди и солени маслини, усещането е като за парченца сиренце. Асефатидата е заместител на недолюбвания от мен чесън, а кълновете са свежестта в паничката ☺
И да ви припомня- в рецептата “Суров хумус” има подробно изброени качествата на тази шантава подправка!

wpicon

4 Comments to “Копривена супа с просо”

  1. Много обичам коприва, да си призная не съм опитвала с просо! Обаче си я слагам в то до листата и в най – скоро време ще я пробваме! Има две награди за теб в моят блог!

    Поздрави
    Маги

    • Ехаа, здравей, Маги!
      Току що прочетох поста ☼ Ами много съм очарована, изненадана и шашната! Не очаквах, че блога ми е предизвикал интерес и в хора, които не се хранят само с веган храна! Това за мен означава много!
      А за наградата- тук идва трудният момент…аз не следя блогове, просто нямам време, но все пак има няколко места в нета- на англисйки, които гледам 2- 3 пъти в месеца. Все веган кухня е :( Няма как да намеря 15 блога, за да дам наградта ( или поне не на този момент, все пак аз и блога сме на 3 месеца ☺)
      Но пък линкче веднага излиза от коментара, така че те има и теб в блогааа ☼
      Пак благодаря! И до нови кулинарни срещи!

  2. не, не, замразена не съм опитвал, но сега с младата коприва само на салати, никаква топлинна :)

Leave a comment