Иванови кошнички със суров крем от банани и орехи

Утре е Ивановден. Аз- Ваня и дядо ми Иван сме именици,
а по чиста случайност, Ваниловият блог пък прави 3 месеца…Ехеее как бързо се минава времето, а?

В училище на Ивановден имахме четирима именици, барабар с мен. И познайте- разнасяха се едни кутии с бонбони, беше едно честитене от сорта на “Честито”, пръскане с вода… А какъв е смисълът на празника, на имения ден?

Едно време хората са вярвали повече от нас сега. Името е било определящо за човека, та даже и за характера му! Чудесен пример за това Оскар Уайлд може да ви даде в The Importance of Being Earnest” , а тази философия не е далече и от нас…
Името е първото нещо, с което свързваш един човек. Няма безименни хора. Когато честитиш някому имения ден, то ти му пожелаваш да съхрани в себе си ония качества, каквито има и смисълът на името….Цветните- красота; Светла- светлина; Петър(Камен)- упорит като камък; Тодор- божи дар;  Иван- божия благодат; Мария- любима, желана…мисля, че няма да мога да изборя всички имена.
Та, идеята каква е- когато пожелавам на някой “Честит имен ден”, то аз му желая да запази онова хубаво качество, което името му носи. Доста е наивно да се вярва, но аз съм ок с това ☺
Та така, моят дядо любими (ей му снимка убава)  и аз- кръстена на него (и с първата буквичка на бабчето) имаме имен ден…
От мен – “бонбоните”, от него- виното!

Утре аз и Тодорито заминаваме за два дена блаженствие на село! А снимки от село- в ей този албум във фейсбук, че да видите къде ще се погубим и събудим!

От мен- едни сладки кошнички с интересен за баби и дядовци крем. Всъщност…от това тесто омесих сладки за женската моделинена вечер, малка част направих на зверски люти топчета (омесени в лют пипер). А то…беше замесено за Нова Година, но така и не ми стигна време на 31-и вечерта… Ето и за какво иде реч:

Тесто за сладките:

  • 2 ч.ч. пълнозърнесто брашно
  • 1 ч.ч. ръжено брашно
  • 1/2 ч.ч. слънчогледово семе
  • 1/2 ч.ч. ленено брашно
  • 1/3 ч.ч. маково семе
  • кората на един портокал
  • 2-3 с.л. ликьор амарето ( или сок от портокал)
  • подсладител по избор ( аз използвах едва няколко лъжици прасковен мармалад)
  • 3/4 с.л. шарлан или мазнина по избор
  • щипка сол, 1 с.л. амонячна сода
  • настърган пресен джинджифил, карамфил и канела

Продукти за крема:

  • 1 мек банан
  • шепа кълнове от пшеница ( или друга зърнена култура)
  • 1 ч.ч. накиснати орехи
  • 1 райска ябълка ( ако ви се намира, де)
  • натрошени какаови зърна ( ако нямате туй чудо в кухнята – сложете смлени ненакиснати ядки, за да хрупкат)

Тестото се замесва както обикновено- сухи, после мокри съставки.  Подправките са по ваш избор, а половината продукти може да ги изпуснете ;) Все пак- сложете ленено брашно и зехтин за по-добра консистенция, а кората от (изчистен с четка) портокал е чудесен ароматизатор. Моето тесто престоя два дена в хладилник в найлонов плик, понеже все нямах време, ама пак се получи супер.

Разточва се върху намазнена повърхност на слой с дебелина 5-6mm, изрязва се с формички :) Тези са ми подарък от Ваня– на Тодорито сестричето, което и то утре празнува! Все тъй добричка и смела да е ♥


Ако нямате формички- чашка с тънки стени върши отлична работа. Тук идва и моментът да се похваля с новата ми придобивка! Метални кошнички, които сигурно са по-стари и от мен; били са на баба, а тя вече не ги ползва, така че сега са на Ваня :)

Нямаше как да се въздържа! С кошничката се изрязва тесто, после леко се набутва в нея и така с всички останали…Още една идея– може от тестото да опечете блат и да направите пай, както този тук– със суров крем и хрупкава основа. Доста време си спестявате така ;) 

Сладките, кошничките, лютите топчета ( това е едно парче тесто, омесено в много лют пипер) или паят се пекат на силна фурна за около 10 минути и след това- на слаба до готовност. Отделят се от тавата (формичките) след като изстинат, нареждат се в чиния и чакат второ нареждане.

А сега за крема- в кухненски робот или с чопър се смесват всички продукти без какаовите зрънца. Внимавайте да не изядете крема още преди да напълните кошничките обаче! Добавете и какаовите зрънца и готово.


А за райската ябълка- няма да повярвате колко много време тази стоя вкъщи…тя е откъсната от едно дърво в Швейцария, аз си я донесох, пазя я да узрее, да я сготвя и покажа! Това е райска ябълка с щастлива съдба!

И започваме да пълним кошничките или да слепяме сладките, или да слагаме крем на пая :) Отгоре посипваме с какао или канела, скриваме от погледа си изкусителните сладки, а остатъкът от крема доволно, блажено и заслужено изяждаме с голяяяяямата лъжица!

Честит имен ден на дядо, мен, всички Ивани, Иванки, Ивайловци, Ивайли, Ванини, Вани, Ваньовци, Йоановци, Ивовци и…честит 1/4 рожден ден на Ваниловата Кухня ♥♥♥

wpicon

10 Comments to “Иванови кошнички със суров крем от банани и орехи”

  1. Цели 15 минути има, ама не мога да с удържам повече! Да ви е благословено, силно и …сладко името – все от добри уста да се носи! На всички празнуващи, че и барабар с ваниловата кухня, в която свещенодействате, ванилена фейо :-)
    Честит имен ден и благодаря за поредната вкусна фантазия.

    • Юххууу, Марти, на теб известно ли ти е, че ЦЯЛ месец имеш ден след ден, все имени :) Мисли му тогаз!
      Благодаря за пожеланията! И за нетърпението ;)
      8 минути, ама не те са важни!
      Целувки и пак да благодарим! Аз, дядо и Ванилената Кухня!

  2. Ванилче :) Ще вземеш да ме направиш веган и какво ще прави мъжът в къщи?!?!? От два дни и сиренце не съм вкусвала (!), а с тези тарталетки съвсем ме привлече :)) Скоро ще пробвам да ги пека :)) Поздрави на дядо ти от мен :)) И на баба ти, че ти е дала тези хубавки формички :)) И на райската ти ябълка със щастлива съдба :))), ако не е свършила вече :))

  3. Бубу :) Няма лошо да станеш, то и на мъжа ти ще му хареса =) А и като му обясниш туй онуй, като му готвиш вкусни вегански манджи, в което съм убедена, хич няма да се противи ;)
    Ах…дядото само по телефона мога да го поздравя, така и не стигнахме до село :( Не знам слушала ли си новините, ама магистралата вчера беше блокирана и прекарах имения си ден в…автобус, чакайки за някакво развитие…Та…вечерта салата, вино и филм. Беше ми много, ама много криво, даже доста си поревах, понеже бях с такива очаквания, ама на- поне сме живи и здрави и спахме на топло!! =)
    Направи кошничките, че даже задмини моите ;) Няма да е трудно ♥

  4. Ванилка, мазнината само три четвърти супена лъжица ли е? Малко ми се виждат мокрите съставки в тестото. Не виждам как ще се получи тесто само с това и 2-3 лъжици амарето или портокалов сок. Подозирам, че става въпрос ча три четвърти чаена чаша.
    Между другото една плетена кутийка, която си получила от майката на Тодор е моя изработка. Ако ти харесва с удоволствие бих ти пратила още мои неща. Мисля, че щи ти свършат работа за да си аранжираш за снимки кулинарните рожбички.

    • Уфф, добре че си наблюдателна :)3/4 ч.ч.е. Използвах толкова, понеже за подсладител използвах мармалад от праскови, размесен с малко вода. После обаче когато ги разточвах слагах повечко мазнина :)

      АаааААААХххх, от теб ли еее!!! ☼☼☼ Не знаеш колко си я тача! В нея държа бижута, защото ужасно много я харесвам! Ахх, аз не знаех кой точно г прави, лелеее, как се радвам, че се обади! С огромно удоволствие ще си декорирам снимките с нея, а даже трябва да ми дадеш и твоя страничка, ако ги публикуваш някъде :) Ще се радвам ужасно много!!! Искрено ти благодаря, един от най-скъпите ми подаръци ми е ♥ прекрасно, прекрасно!!!

  5. Радвам се, че ти е харесала. Мен ме тресе тая треска от няколко години и плета нон стоп. В моето обкръжение всички са обзаведени с мои произведения. Дай ми малко време и ще изработя нещо само за теб, с удоволствие ще ти ги подаря. Мога да ги пратя на Елка или директно на теб. И да кажа, че квасения хляб на трети опит стана още по-добре с добавено брашно от нахут. Заповядай да ми гостуваш във фейсбук къщичката, там съм Бояна Спасова.

    • Веднага ще те намеря и да знаеш, че съм ти страшна фенка! Всеки път като ходим на гости в Търново, оставам изумена! Чудесна мания е това!!! Дано заразиш повече хора :)

  6. Милата, големи премеждия си имала на именния си ден точно. Жалко, но не пречи да отидете сега при дядото, когато вече е възможно :)) Кошничките ще ги направя със сигурност, но кога не съм сигурна. Мъжо отказа месото – чудо стана. Е, поне за сега. Но за веган и двамата малко се двоумим. Че ще хапваме вегански – ще хапваме, но че няма да е само това – няма…за сега ;))

    • всичко с времето си! Миналата година бях веган за 8-9 месеца, но после проядох отново млечни :)
      Никой не става за един ден спортист или професор! Така че- като усетите, че нямате нужда. А пък и ако хапвате сиренце по-рядко, пак е добре, важното е, че знаете каква е ползата! Лелеее, направо много се радвам за мАжо ти ;) Това си е голяма крачка!
      А за имения ден- ще идем на 20 януари- Ивановден по стар стил :) Какво пък, поне ще си го запомня седми подобаващо!

Leave a comment