Глад и жажда за знание

Опитайте се да опишете снега на дете, което живее на Екватора. Или топлотата на океана на някой ескимос. Трудно.
Опитайте се да убедите себе си в нещо, което отричате и смятате за грешно, само защото пред вас са поставени камара четива по темата, контриращи на вашето мнение. Трудно или разумно?

Днес направих грешката да спомена темата “Вегетарианство” във фитнес сайт. Грешка, от която все още се забавлявам,защото хич не се товаря с aгресивно лаене на група хиени, но и ми става леко тъпо, когато във форума ме наричат “поредния месия, който иска да оправи света” или пък постват снимки, твърдящи, че веганите са…хора, нееволюирали достатъчно, че да могат да ловуват.
Направих грешката да споделя две статии от ЗемяНаЗаем “Истината за месото” и “Истината за млякото”…споделих и друга моя любима статия за ph-то на организма и по-точно за киселиността, която скача след прием на животиснки протеини.

Тези статии са били ненаучно обосновани, пропаганда, сектантски писания и най-вече много крайни, измислени и как беше…”написани за хора, които искат да се самоизтъкнат, че са над останалите”.Обясниха ми, че не знам какво е денатурация, убедиха ме, че кълновете са обикновена трева, както и че ние- веганите, сме полуживи и не можем да мислим, т.к. мозъкът ни плаче за Б12 и витамин А. Също така разбрах и че кучешките ни зъби ни правят хищници. Мда….маникюра ми с цветенца пък ме прави егати хищната ловкиня, нямам думи…
Глад за знание! Искам да събера всички научни и лабораторни доказателства за вредата от месото и млякото върху човека.  Да събера всички клинични случаи, в които хората са се излекували от кофти болести, благодарение на веге диета. Да събера истината на едно място и пак- това ще една част от вегетарианството. Една малка, но смислена част…

Ето и друга, която ТЕ не биха чели, не биха искали дори да отворят, защото представете си АЙНЩАЙН не е могъл да мисли правилно, понеже не яде месо… Известни личности – за вегетарианството , събрани на едно място от Ваня Великова♥.
Но дори и тогава, хора които споделят идеята, че клането на прасета е идеал и че ние сме господари на тоя свят и затова ядем животни, няма да съумеят да прозрат истината! Нито да смеят да допуснат до мозъка си идеята, че ИМА жестокост във всяка една сочна, вкусна и …”жизнено важна” пържола.

Статиите за климата, за глада по Земята, за замърсяването на водите и изчезването на рибата в океание, в следствие на масовия риболов…За тях това са цитати от жълтата преса.

Сега да обърна и другата страница:
Признавам, че не сме прави да тръбим навсякъде идеалите си толкова натрапващо. Промяната идва в човек, не когато му крещят, а когато съзнателно разбере същността на убийството, живата храна и духовната чистота.

Не съм аз човекът, който да натрапва мнение на месоядните. Винаги, когато мога обаче, ще кажа моето и няма да се срамувам от това. Винаги, когато мога, ще казвам защо НЕ ям месо и защо ще се радвам и с какво това ще допринесе на света, ако и ТИ спреш!
Не искам да се смятам за по-велика и умна поради факта, че ми “липсва” В12, но ще знам за себе си, че съм с една идея по-близо до душевна хармония, природно равновесие и добродетели от месоядния. Това не го прави по-нисш, глупав, неприятен или мой враг. Не деля хората, с които искам да общувам на месоядни и вегета, но държа да завържа приятелсво с по-висш от мен- това не е никой хищник. Нищо лично.
Не е правилно да осъждам някого поради принципите му, но наум се случва…извинявай.
Не, не това e принзак за разделение между хората, но както съществуват обиди за негрите например, така има обиди и за нас…В наша защита използваме понятия като “по-чист свят”, “хармония”, “доброта”, но това не спира насмешките.
Не искам да съм крайна- да, утре ще ям сирене пък! И може и гхи да ям. Но не и месо. И няма да те махна от фейса, ако ти ядеш. Стига да си достатъчно толерантен и open-minded!
Не искам и ти да са краен- попитай ме защо го правя, опитай се да разбереш, че мислим различно и не ме нападай. Няма да ти се дам, все пак имам кучешки зъби и нокти, че да се отбранявам! Но не и да нападам!

Не искам да има убийства, обиди; да има глад и мизеря, наркотици и болести…не искам планетата ни да страда и да изнемогва, не искам да има злоба, агресия и войни…
Обаче май много искам.
А може да се задоволя с филия с мед и 3 ябълки.
Намасте!И нека просто живеем в хармония и разбиране, без да се караме “кой започна първи”!
wpicon

10 Comments to “Глад и жажда за знание”

  1. Възхищавам ти се от сърце!!! И съм щастлив, че има хора като теб!

    • Ех Радо ☼ След впечатлението, което съм си изградила за теб от фейса- на твърд и критичен човек, недопускащ по-лошо от най-доброто, с голямо удоволствие приемам комплимента ти!
      Искрено благодаря!

  2. Ваня, и аз съм имала същата случка, само че с мои колеги…..от тогава се отказах да споделям какво мисля. Част от семейството ми са вегентарианци, другата-месоядни, това е въпрос на личен избор, както избираме цветовете, които да носим, солено или кисело да обичаме и така нататък. Аз все още вървя по пътя към прочистването и равновесието, надявам се и аз да се похваля, че съм достигнала хармонията. Най-важен е личният пример и това може да е най-голямата мотивация. Затова ти благодаря за всичко, което пишеш, защото е много вдъхновяващо, и най-хубавото е, че е за по-добро.:)

    • Янче, много си права!
      Личният избор не може да бъде наложен, но трябва да бъде сигурен!
      За ежедневните спорове даже вече не си заслужава да се пише =) Все едно са били веднъж или два пъти…
      Има хора, които трябва да получат информация и тогава се замислят- значи има смисъл да се казва и споделя :)
      Най-лошо е, когато човек вижда, знае и ОСЪЗНАВА- тогава може да направи избора- добър или да продължи по стария начин.. :)
      За да си вегетарианец, не трябва да не харесваш месото ( на мен ми беше вкусно), трябва да не харесваш насилието =)
      Благодаря за интереса, ако нямаше хора като вас…едва ли щях да споделям, благодаря!

  3. Ваня, много добре използваш зъбите и ноктите си…за отбрана :)) Много ти се радвам – отстоявай мнението си, особено, когато всички знаят, че си права, макар и на себе си дори да не го признават. Има хора, които никога няма да можеш да промениш и убедиш в своите разбирания. Но можеш и да си сигурна, че щом самата ти вярваш в нещата , за които говориш ще има хора, които тихо и кротко ще те последват, без дори да разбереш :) Ще чуваш онези, на които телата са пълни с Б12, но по-слабо, защото тълпата зад теб ще е много по-голяма от преди :)) Така че давай смело напред – няма да си сама :))


    • Тълпата е прекрасна мечта! Бубе, благодаря!
      Аз и вярата ми сме едно цяло!

  4. Намасте
    Приемам и се прекланям на Божественото в теб!

    • Намасте!
      Благодаря ти, че отдели време да прочетеш малка част от мислите ми!
      Всеки носи Бежественото в себе си, но някои умело и нарочно го крият!

  5. Такова нещо като духовна чистота няма , и да спреш начин на хранене от хиляди години е тъпо(отиваш назаде в еволюцията като приемаш храна , която не ти дава аминокиселини и белтъчини).И все пак за жените не пречи липсата на месо , но мъжете нямаме избор тъй като то ни дава материала за играждане на мускулите , а кой не иска да е силен :).

    • Коментарът ви е повече от неуместен и плосък. Много зле сте информиран и явно четете доата ограничена литература, благодарение на което се изказвате така грешно и живеете в заблуда.
      И още нещо- жените имат дори повече нужда от протеин и желязо в определени периоди на месеца и живота си…..

      Поинтересувайте се МАЛКО кои са най-добрите атлети и кои хвърлят топа на 50 от инсулти, инфаркти и т.н….
      Кой иска да е силен ли? Този, който осъзнава живота си и не живее за едната пържола, едното парче месо, убитото животно.
      Преди да коментирате, почете малко!

Leave a Reply

