Страница от книгата

  Много хора приемат света като арена, на която човек излиза с мнението си и иска да надвие над чуждото.

 Защо не приемем света като книга, в която всеки може да напише лист, книгата да се затвори, всички страници да бъдат едно общо цяло и да са обединени от общо заглавие “Ние” …Защо?

Защо е стремежът да има по-добри или по-лоши? Аз харесвам зелено, а ти- червено. Твоят цвят не е по-добър от моя и обратно. Когато не искам да навредя на никого със зеленото, то няма защо да се опитвате да наложите червеното или пък да го отричате. На този свят има място за всеки цвят, за всяка птица и животинче, за всяко цвете- грозно или не, то е тук и има защо да бъде. Има това право- да е различно и да е тук!
Когато мнението и отношението на човек не вредят или застрашават, не увреждат, унижават, нараняват или обиждат някого, то това мнение има място под слънцето. И под луната. И под чадъра на сянка.
Когато споделям мнение, аз правя точно това- споделям. Не налагам. Готова съм да чуя и твоето мнение. Ако успееш да го изложиш достатъчно добре, няма да ме убедиш в него, но ако съм достатъчно разумна, ще го премисля, сравня с моето и ще се опитам обективно да преценя дали все още съм права. Очаквам същото и от теб, събеседнико- ако успея с прости думи да изложа мнението си- моля, не го приемай, а го обмисли. Може пък аз да съм права.
  А може истината да е по-средата. Защо ти да не научиш нещо от мен и аз от теб? Нали за това сме хора- учим се от грешките си. А ако сме истински достойни хора, ще споделяме грешките си, за да си вземат и другите поука.
Изпълвам се с горчив вкус, когато няма толерантност и уважение. Никъде го няма- по улиците, по форуми, в градския транспорт, в семейства, които се карат и се разделят след клетвите си за вечна любов…няма толерантност на родители към деца, на деца към деца, на хора към животни и природа… А всичко се свежда до това- до книгата, до твоята и моята страничка, които са с различно съдържание, но са част от едно неразделно цяло.

  Не откъсвай чуждата страница, не я мачкай, драскай; не се опитвай да я пренапишеш  с твоята мисъл…

Моля!
Благодаря.

Настроение от музика тук.

wpicon

Leave a Reply

