Archive for October 11th, 2011

11.10.2011

Салата “Кума Лиса”

Kuma LIsaКума Лиса ☼ иде от:

Жълтото на царевичката, Червеното на доматения сос и изобщо харесва ми Кума Лиса (:

Салата е проста сглобка от:

Идеята със соса е, защото така всички зелени листенца се обливат и вскусът е по-богат. Плюс това, може да употребим по-омекналли домати, без да има нужда да ги готвим, а очевдино не са за изхвърляне (;

wpicon

Advertisements
11.10.2011

Царевични филийки

corny

Жълтата есен е сезонът и на жълтата царевица. И като минавам по пазарите и ми замирише,мммм, чудно е, обаче аз пък искам да си я направя вкъщи. Взимам сурови царевици, задължително искам и листа от продавача( винаги има повече, понеже някои клиенти я искат по-чиста и те ги махат). 

Следва варенето. Има 3 варианта:

  • в тенджера с вода- пригответе си около 2 3 часа за не много добре сварена царевица
  • в тенджера под налягане- около 30 минути са напълно достатъчни
  • на пара- още не съм пробвала, но мисля, че няма да е повече от час.

Царевица на зърна- суперско! В салата, в супа, в шепа, с лъжичка (:

 Но!!!! Защо пък трябва да е толкова традиционно?

Направете си филийки от царевица. Изчакайте да поизстине и с остро и тънко ножче си отрежете филийки- дръжте вертикално царевицата и близо до основата режете смело. Тях може да ги използвате за гарнитура, да ги мажете с разни пастети, да ги запечете на тиган. 

И е мега подходящо за сандвичи- между две филийки вкусен, здравословен, домашен хляб!
wpicon

11.10.2011

Разкош и Величие в чаша

cream divine

Смокините са разкош за мен. Добре узрели, наситено лилави и подканващи те да ги отвориш, за да вкусиш от божествената им сладост. И сушени са чудесни. Отличен източник на какво ли не са:

“Figs are one of the highest plant sources of calcium and fiber. According to USDA data for the Mission variety, dried figs are richest in fiber, copper, manganese, magnesium, potassium, calcium, and vitamin K, relative to human needs. They have smaller amounts of many other nutrients. Figs have laxative effect and contain many antioxidants. In one study, a 40-gram portion of dried figs (two medium size figs) produced a significant increase in plasma antioxidant capacity.”  // Wikipedia

Само 100г смокини осигуряват 16% желязо, 16% калций, 16% магнезий, 14% калий от препоръчителното и 10 грама фибри!!!!

Пиша го това, за да оправдая сравнително високата им цена…поне в София.

И да си дойдем на думата- бързо кремче я за закуска, за следобед, за десерт! Честно, става разкошно!

За четири разкошни порции:

  • 4-5 добре узрели смокини
  • и 1-2 банана
  • лимонов сок- лъжичка
  • малини -шепа
  • брашно от рожков.
С най-любимия ми пасатор разбиваме всички изброени на пюре, разливаме в чашки и ако имате търпение за декорация, насочете се към розовите плодчета- малини, нар, диня или нарязана на кръгчета смокиня( аз лично я изяждам още преди да хвана ножа, така че при мен това не върви). Воала! Вкусът е нещо средно между оргазъм и нирвана. 

cream divine

wpicon