“Бягаща боза”

chia creamНищо ново под слънцето тук; всеки уважаващ себе си веган е правил подобна или даже същата комбинация, но я споделям, защото е яка. И защото обичам да споделям☺

Лесно, бързо, вкусно,свежо, а и както се твърди от разни места, много полезно за спортуващи хора.
Направих си аз тази бърканица с мерака да ида и да изтичам всичко де що видя на НСА, но пък май се улисах в “Дързост и Красота”.

Е нее, просто отидох на работа. Обаче тичах до там! Не защото закъснявах.

Та, пюрето е следното:

  • банан, ама да не е много сладък.
  • 2-3 лъжички чиа, накисната за една нощ
  • канела
  • лимон
  • по желание- какао, други меки плодове.
И пращаме по-горните на гости на блендер или пасатор. Наздраве!
PS: чашата ми се накъдри от кеф!
chia cream

wpicon

Advertisements

4 Comments to ““Бягаща боза””

  1. Супер, на чиа все не мога да и намеря мястото и това ще го пробвам!

  2. Изглежда хубаво, пък и ако е и толкова вкусно … Само ми кажи що е то ‘чиа’ и къде вирее ? :)

      • Ами, за нея доста плюсове:

      Векове наред чиа семената са били използвани като основна храна от индианците, обитаващи югозапада и Мексико. Известна като „храната за бягане”, масова е употребата й като високо енергийна храна, даваща издръжливост още от времето на древните ацтеки. Обществено достояние е фактът, че войните на ацтеките са преживявали с запаси от чиа по време на завоевателните походи. Индианците от югозапада изяждали не повече от една чаена лъжица, когато били подложени на 24-часови преходи. Други индиански племена, които тичали от река Колорадо до Калифорнийския бряг, за да разменят тюркоази за раковини, са носели единствено семена от чиа “за из път”.

      Друго уникално качество на чиа семената е голямото съдържание на мазнини – тя е най-богатият растителен източник на мастни киселини омега-3.Във всяка чия се съдържа приблизително 3 до 10 пъти концентрацията на мазнини, типична за повечето зърнени и 1,5 до 2 пъти концентрацията на протеини. Ненаситените мастни киселини са есенциални (незаменими) мазнини, които са нужни на вашето тяло да разтваря и усвоява мастно-разтворимите витамини A, D, E и K. Чиа семената са богати на ненаситена мастна киселина – линолеиновата, която тялото не може да синтезира самò.

        Още:

      – има 5 пъти повече калций от млякото
      – има 3 пъти повече желязо от спанака
      – има 2 пъти повече калий от бананите
      – има 2 пъти повече протеин от другите зърна
      – има 2 пъти повече антиоксиданти от боровинките

      • Чиа семената съдържат повече Омега-3 от всеки друг природен източник; те са пълни с калций, протеини, фибри и др.
      • Чиа енергизира и дава повече сила. Намалява апетита!
      • Прибавянето само на 2 с.л. чиа семена на ден в храната, дава приблизително: 7 гр. фибри, 4 грама протеин, 205 милиграма калций и 5 гр Омега-3!
      • Чиа семената съдържат бор – минерал, който спомага за придвижването на калция към костите.
      • Можете да похапвате семената директно от пликчето, както да я смесвате с любимо питие – безалкохолно :-). Да я добавяте към сутрешното мюсли или овесени ядки, салати или друг тип храна по ваш избор.
      • Лесно смилаеми са. За разлика от лененото семе, чиа семената не трябва да се смилат преди ядене. Човешкото тяло може лесно да ги храносмила. Гелообразуващите свойства на чиа спомагат за лесното абсорбиране от организма и поддържа баланса на кръвната захар.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: